Nieuwste
Vanaf 30 juni alle evenementen toegelaten met toegangstesten
Vanaf 30 juni mogen alle evenementen doorgaan aan volle capaciteit, zolang de organisatie toegangstesten hanteert. Dat maakte staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat vrijdag bekend.
De bezoekers moeten een vaccinatiebewijs hebben of zich vooraf laten testen. De coronatest mag maximaal veertig uur oud zijn.
Vanaf 30 juni is het ook niet meer nodig om anderhalve meter afstand te houden. Op basis van het onderzoek van Fieldlab Evenementen paste het kabinet de retourkaart hiervoor aan.
Vanaf eind juli mogen ook meerdaagse evenementen met overnachtingen opnieuw. Dan zijn er wel extra voorwaarden, zoals tussentijdse testen, van toepassing. Het kabinet denkt erover na om mits de inzet van toegangsbewijzen de verruiming naar volledige capaciteit ook uit breiden naar andere sectoren. Denk aan professionele sportwedstrijden, culturele instellingen en de horeca.
Staatssecretaris Keizer juicht de aanpassingen toe: “Het is geweldig nieuws dat evenementen zoals festivals en concerten dankzij het harde werk van Fieldlab Evenementen snel weer mogelijk worden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.