Nieuwste
Ministerie overweegt vaccinatielocaties op café en festivals
Tussen de biertjes door op café even een coronaprik zetten? De GGD en het ministerie van Volksgezondheid onderzoeken de optie. Samen gaan ze op zoek naar manieren om mensen over de streep te trekken om zich te laten inenten. Een woordvoerder verduidelijkt dat het gaat om vaccinatielocaties in de horeca en op festivals.
Naargelang de regio zijn er nu al mobiele vaccinatielocaties in bussen. Die gaan dan naar buurten met een lage sociaaleconomisch statuut.
Onder jongeren is er minder bereidheid om zich te laten vaccineren. Ze zien het nut er niet van in of zitten er niet meteen op te wachten. Het ministerie wil hen daarom meer verleiden om zich toch te laten vaccineren.
Massale vaccinatiecampagne
Een woordvoerder van het ministerie legt uit: “Er wordt nu al van alles bekeken, besproken en onderzocht. En deze zomer, als de massale vaccinatiecampagne achter de rug is, wordt gekeken welke opties richting welke doelgroepen nodig zijn.” Wellicht komt er ook een nationale campagnedag om het belang van de coronaprik te promoten.
Wel uitnodiging
Belangrijke kanttekening is wel dat je een uitnodiging moet hebben gehad om toegang te krijgen tot een mobiele vaccinatielocatie. “Als je bijvoorbeeld 18 bent, dan moet je gewoon wachten tot je bent opgeroepen”, geeft het ministerie nog mee.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.