-

Nieuwste

Lil’ Kleine weigert boze cursisten hun geld terug te betalen

Lil' Kleine

Lil’ Kleine weigert de boze cursisten van Street Academy terug te betalen. De rapper zegt dat hij kennis nam van de klachten.

Omdat zijn Street Academy bepaalde toezeggingen niet inloste, voelen mensen zich opgelicht. In een verklaring aan Shownieuws zegt de rapper: “Ik heb vernomen dat er een aantal klachten zijn rondom Street Academy. Ik vind dit vervelend om te horen. Street Academy is in het leven geroepen om ambitieuze mensen te inspireren en te motiveren.”

De artiest zegt dat hij de klachten serieus neemt en dat er met alle personen contact is gezocht. Hij vervolgt: “Ik vertrouw erop dat Street Academy dit zal oplossen en ook in de toekomst blijft inspireren en motiveren.”

Mensen voelen zich belazerd

De rapper zwijgt echter in alle talen over het terugbetalen van de boze cursisten. Minstens zeventien personen eisen hun geld terug. Ze vinden dat de peperdure opleiding een slag in het water is.

De fameuze colleges zijn gewoon wat video’s. Er zijn geen evenementen, wat nochtans beloofd was. Ook de communicatie is vrijwel onbestaande. Als de cursisten hun geld begin juli niet terug hebben, volgen er juridische stappen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder