Nieuwste
Gordon moet zwaar vrezen voor zijn baan bij SBS
Angela de Jong voorspelt dat SBS Gordon de laan zal uitsturen. Het enige wat hem nog kan redden is een nieuw seizoen van Geer en Goor.
De fusie tussen RTL en RTL zal bij heel wat BN’ers tot banenverlies leiden. Dat denkt televisiekenner Angela de Jong. Enkele presentatoren zullen binnenkort op straat staan. Gordon is de grootste kanshebber. In de AD Media Podcast zegt de columniste: “Hij slaat tegenwoordig geen deuk in een pak boter meer.”
Slechts één ding kan hem redden
Angela meent dat er nog maar een ding is dat hem kan redden. Ze legt uit: “Als ze hem zo gek krijgen – en vooral Gerard Joling zo gek krijgen – om nog een keer Geer & Goor te gaan doen… Reken dan maar dat hij gewoon weer een contractje krijgt. Misschien voor een jaar. Ik zal niet zeggen weer voor vijf jaar voor heel veel geld, maar…”
Deze oplossing is niet meteen realistisch. Geer en Goor leven al enige tijd op voet van oorlog met elkaar.
Nog meer ontslagen
Angela geeft nog meer namen die een ontslag moeten vrezen. Ze verwacht dat ook het contract met Jan Versteegh wordt ontbonden. “Wat moet je daarmee? Lingo kan iedereen presenteren die bij RTL een contract heeft”, klinkt het scherp.
Andere BN’ers die binnenkort op zoek mogen naar een andere baan zijn volgens Angela: Kim-Lian van der Meij en Geraldine Kemper.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.