Nieuwste
Douwe Bob in diepe rouw na verlies twee geliefden
Douwe Bob heeft een ontzettend zware periode achter de rug. Hij verloor op korte tijd twee geliefden. Dat liet diepe littekens achter.
En dan is er nog het compleet lamleggen van de culturele sector. Ook dat liet zo zijn sporen achter. Hij zegt: “Alsof de handrem op de wereld stond.”
Zwaar verlies
Omdat hij geen optredens kon geven, begon hij dan maar in de studio te werken aan nieuw materiaal. Douwe is echter een sociaal dier. Hij miste het artiestenleven ontzettend hard. Ook moest hij nog eens twee keer afscheid nemen van een geliefde.
Zijn vader, ontwerper en muzikant Simon Posthuma, overleed eind februari vorig jaar op 81-jarige leeftijd. Simon leed aan het syndroom van Korsakov en woonde al vijf jaar in een verzorgingstehuis. Daarover zei Douwe eerder: “Ik voelde altijd een grote verantwoordelijkheid voor hem.”
Nog een zware klap
Het doet Douwe Bob veel pijn om zijn papa te missen. Maar begin november volgde een nieuwe opdoffer. Kunstenaar Steven Oprinsen en tevens zijn beste vriend overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. Ze troffen hem thuis aan op de bank, met een jointje in de ene hand en een biertje in de andere hand. Steven was voor hem een echte vaderfiguur. Dat ook hij er niet eer is valt hem heel zwaar. “Alsof er een stuk van mij dood is”, zegt de muzikant.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.