Nieuwste
Toerist bengelt aan glazen brug nadat panelen onder hem breken
Een toerist in China beleefde de schrik van zijn leven toen de glazen brug waarover hij liep plotseling begon te breken. De transparante panelen onder hem verbrijzelden als gevolg van felle rukwinden.
De man liep vorige week op de 100 meter hoge brug in het Piyan-gebergte. Precies op het ogenblik dat hij wilde oversteken, werd hij verrast door het noodweer.
De glazen brug was blijkbaar niet bestand tegen de rukwinden van 150 kilometer per uur. Verschillende glaspanelen moesten eraan geloven. De arme toerist hing zo meer dan een halfuur lang aan de brug te bengelen. Brandweerlieden en de politie konden hem uiteindelijk in veiligheid brengen.
Op de sociale media circuleren foto’s van hoe de man zich aan de glazen brug vastklampt. Rondom hem zitten grote gaten waar vroeger de glazen panelen zaten.
De toerist is uit voorzorg naar het ziekenhuis overgebracht. Hij was niet gewond. Glazen bruggen zijn in China een populaire toeristische attractie.
Tourist stranded after 100-metre-high glass bridge shatters in China https://t.co/GLkgbYF1Z7
— ABC News (@abcnews) May 10, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.