Nieuwste
Ondanks vaccinatie zware coronauitbraak in verpleeghuis
In het Gelderse Wehl zijn 29 dementerende bewoners van een verpleeghuis positief getest op corona. De patiënten waren nochtans wel gevaccineerd. De personen hebben milde klachten en zijn afgezonderd van de rest van de bewoners.
Een woordvoerder van Sensire laat weten dat vrijwel alle bewoners hun tweede prik al gehad hebben. Slechts een of twee bewoners moeten de tweede injectie nog krijgen. Bij de andere bewoners werd de tweede prik twee weken terug al gezet.
Eenmaal het virus in het verpleeghuis was, raakten onmiddellijk 12 personen besmet. Dit toont aan dat het vaccinatie nog altijd overgedragen kan worden, ondanks een prik. Dat zegt expert ouderengeneeskunde Marco Repko.
Repko legt uit dat dit niet meteen uitzonderlijk is. Hij zegt: “Niet alle verpleeghuizen brengen dit soort informatie naar buiten. Wij hebben besloten dat wel te doen, juist om te laten zien dat het nodig blijft je aan de maatregelen te houden.”
De bewoners hebben gelukkig alleen maar milde klachten. De woordvoerder van het verpleeghuis legt uit: “Bovendien gaat het om mensen die ook niet meer goed kunnen aangeven waar ze precies last van hebben. We merken dat ze een beetje hoesten, maar we weten niet of ze bijvoorbeeld ook last hebben van hun keel.”
De GGD stelde een onderzoek in. Ze zouden graag weten of de besmetting veroorzaakt is door een extra besmettelijke variant van het virus.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.