-

Nieuwste

Man looft 1.000 dollar uit voor wie juiste kleur van zijn caravan kan raden

caravan

Optische illusies weten ons altijd wel te boeien. Ditmaal is het een caravan die de gemoederen beroert.

Mensen worden uitgedaagd om de kleur te raden van de caravan in de onderstaande video. Maar soms bedotten onze ogen en hersenen ons. En in dit geval heeft dat vooral te maken met de lichtinval.

Spencer Porter (21) uit Melbourne in Australië besloot eerder dit jaar om zijn caravan grondig te renoveren. Hij deelt de verschillende vorderingen op TikTok. Een van de eerste filmpjes ging over de kleur van de camper.

De jongeman legt uit dat zijn vriendin dacht dat de caravan roze en wit was. Zelf zegt Spencer dat het wit en blauw is. En zo ontstond een zwaar meningsverschil!

Spencer besloot om andere internauten om hun mening te vragen. Hij bood zelfs een geldbedrag aan voor de persoon die het goed raadde.

Internetgebruikers strooien met de meest uiteenlopende kleuren. Maar de enige correcte kleuren blijken groen en wit te zijn. Dat is ondertussen bevestigt door de vorige eigenaar van de caravan. Niet iedereen ziet deze kleuren. Zie jij het?

@retroviscountrenoNo one has got it. So, $1,000 to the first person to guess the colours! #fyp #eyesonme

♬ Whoopty – CJ

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder