-

Nieuwste

Horecaondernemers niet tevreden na soepele dag met goed gevulde terrassen

terrassen

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is niet helemaal tevreden na de eerste dag met open terrassen. De branchevereniging laat weten dat alles wel soepel verlopen is.

Nederlanders mogen tussen 12 en 18 uur weer drinken en eten op terrassen. Mensen maakten massaal gebruik van deze kans. KHN zegt: “De sfeer was positief, gemoedelijk, de terrassen waren door het hele land goed gevuld.”

Op sommige plaatsen, in het centrum van Rotterdam en op het Leidseplein in Amsterdam, waren er wachtrijen. Dat zorgde echter niet voor problemen. Tegen zes uur ’s avonds liepen de terrassen weer leeg.

Cafébazen en restauranthouders zijn ondanks de eerste goede dag nog niet helemaal tevreden. Ze pleiten ervoor om de eindtijd af te schaffen en geen maximaal aantal personen aan de tafels te hanteren. Een Utrechtse horecaondernemer liet weten dat je het voor de winst niet moet doen. En zo zijn er wel meer horecaondernemers die zeggen dat de winstmarges heel beperkt zijn.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder