Nieuwste
Grote steden eisen dringende heropening terrassen
De burgemeesters van de vier grote steden herhalen hun oproep om de terrassen dringend te heropenen. Dat verklaarden de burgemeesters van Den Haag, Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zondag.
Dit is de tweede gezamenlijke oproep tegen het landelijke coronabeleid in. Op 3 april vroegen de burgemeesters van de grote steden al eens om de terrassen en andere buitenruimtes op een verantwoorde manier te openen.
Zondag klonk het: “In de dichtbevolkte gebieden hebben inwoners de buitenruimten hard nodig. Zij eigenen zich deze ook toe als het weer beter wordt. Daarmee wordt de handhaving onhaalbaar en komt het lokale gezag ongewild tegenover zijn eigen inwoners te staan.”
Een beheerste openstelling van de terrassen moet precies besmettingen voorkomen. Daarmee worden ongeregelde samenkomsten tegengegaan, is het argument van de burgemeesters. Verder stellen de burgemeesters dat een en ander nodig is voor de geloofwaardigheid van het coronabeleid.
Zondag kondigde het kabinet aan dat de geplande versoepelingen minstens met een week worden opgeschoven naar 28 april.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.