Nieuwste
De Jonge drukt hoop op versoepelingen de kop in
Minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid drukt de hoop op versoepelingen meteen weer de kop in. Dat vertelde hij vrijdagavond bij Beau.
Deze week lekte uit dat het kabinet werkt aan een openingsplan. Deze maand zijn er talrijke evenementen waarbij alleen mensen binnen mogen die negatief testten op het virus.
De Jonge tempert het optimisme: “We zijn bezig met een openingsplan, we moeten perspectief bieden. Maar op het moment dat de buitenwereld lucht krijgt van dat plan, wordt gedacht: holadijee, bloemetjes buiten. Maar in het zicht van de haven moeten we geen domme dingen doen.”
De minister begrijpt de bezorgdheid vanuit de zorgsector. “Die denken: versoepelingen? Hou eens op. Kijk eens om je heen.”
De Jonge liet eerder al verstaan dat hij wil waken voor het beeld dat alles weer mag. Dankzij toegangstest kunnen er wel weer meer dingen “die eigenlijk nog te spannend zijn” gezien de huidige besmettingsgraad.
De Jonge zei dinsdag: “We moeten niet de conclusie trekken: o, het gaat dus kennelijk alweer beter, want we kunnen weer van alles. Nee, zover is het helaas nog niet.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.