Nieuwste
Dan toch uitstel einde avondklok en heropening terrassen
De opheffing van de avondklok en de opening van de terrassen is uitgesteld met een week tot 28 april. Een versoepeling op 21 april is niet verantwoord. Dat is het resultaat van het Catshuisoverleg van zondag.
Eerder was uitgelekt dat het kabinet op 21 april versoepelingen wilde doorvoeren. De woordvoerder van de overheid laat weten: “Dat is nog net te vroeg.” De versoepelingen komen er pas wanneer de piek van de derde golf voorbij is.
Het kabinet wilde de avondklok opheffen en de terrassen openen. Ook werd nagedacht over een gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs en meer vrijheid voor winkels. De bezoekersregeling zou ook versoepeld worden.
Medisch experts vinden dat de coronacijfers onvoldoende daalden. Het zijn voornamelijk de ziekenhuizen die zich zorgen maken.
Arts-microbioloog Andreas Voss vindt dat de versoepelingen medisch gezien een maand te vroeg komen. Hij merkt op dat de ziekenhuizen nog altijd overvol liggen en dat de opnames toenemen. Ook Hugo de Jonge was snel om het enthousiasme te temperen. Hij zei: “In het zicht van de haven moeten we geen domme dingen doen, maar we zijn bezig met een openingsplan om perspectief te bieden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.