Nieuwste
Anderhalve meter afstand niet nodig in theater en bioscoop
Congreszalen, bioscopen en theaters mogen open op 50 procent van hun capaciteit, zij het met maatregelen. De anderhalve meter afstand is niet nodig. Fieldlab Evenementen presenteerde zondag de eerste onderzoeksresultaten. Het is wachten of het OMT daarmee eens is.
De belangrijkste maatregel is dat mensen 24 uur voor het betreden van de zaal een negatieve sneltest moeten ondergaan. Om zich door het gebouw te bewegen moeten ze een mondkapje dragen.
De ventilatie in het gebouw moet voldoen aan het bouwbesluit. Verder moeten de bezoekersstromen gescheiden blijven.
Programmamanager Pieter Lubberts van Fieldlab Evenementen zegt: “We zeggen niet: gooi nu alles open. Dat kan praktisch ook niet, in onze sector duurt het soms weken voor iets georganiseerd kan worden. Wij kijken niet naar de situatie nu. Wat wij doen, is aantonen dat het kan met de juiste maatregelen.”
Het is voorlopig nog wachten op de nieuwe persconferentie van het kabinet om te weten of er snel versoepelingen komen. Eerder was uitgelekt dat het kabinet werkt aan een openingsplan dat perspectief moet bieden. Ook de opening van de terrassen zou op vraag van de burgemeesters overwogen worden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.