-

Nieuwste

Onderzoek: Meerderheid Nederlanders vindt dat terrassen open moeten

terrassen

Recent onderzoek van I&O Research toont aan dat het draagvlak voor de heropening van de terrassen toeneemt. Zes op tien Nederlanders vinden dat de terrassen veilig weer kunnen openen.

Volgens het onderzoek is de steun van de bevolking voor het coronabeleid van het kabinet gedaald. De economische maatregelen vallen alsmaar minder in de smaak.

Daar waar in februari 53 procent het economisch beleid nog steunde, is dat vandaag nog amper 42 procent. Dit is het laagste percentage sinds het begin van de coronacrisis.

Ook de steun voor de algemene aanpak is gedaald. Dit is nu nog 62 procent, terwijl dat eind januari nog 75 procent was.

Onderzoeker Peter Kanne legt uit aan de NOS dat 59 procent van de ondervraagden wenst dat de coronamaatregelen versoepeld worden. Een kleine groep van 10 procent vindt dat de maatregelen helemaal in de prullenmand moeten. 9 procent is voor een verstrenging van de maatregelen.

Wat vind jij hiervan? Laat van je horen in de reacties!

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder