Nieuwste
Kerk op Urk stopt met coronamaatregelen uit onvrede met beleid kabinet
De Sionkerk op Urk gooide dit weekend alle coronamaatregelen overboord en liet alle leden weer toe. Zondag waren er tussen de 350 en 400 kerkgangers aanwezig. Op die manier wil de kerkenraad tegemoetkomen aan het geestelijk welzijn van de gemeente.
Iedereen zonder gezondheidsklachten is opnieuw welkom. Dat schreef de Sionkerk haar 600 leden in een brief.
Mondkapjes en anderhalve meter afstand houden zijn niet meer nodig. Voorlichter H. Snoek zegt dat de kerkgangers zich vaak uit beweging wel aan de afstandsregel houden.
Snoek licht de brief toe: “Het is niet dat we het op Urk beter weten of dat we niet luisteren naar de overheid. We willen gehoorzaam zijn aan de overheid, maar wel in samenhang met Gods geboden. We doen dit vanwege het zielenheil van de mens. Het contact lijkt weg. En op de psychische nood van de gemeente wordt niet gelet.”
Snoek voegt er nog aan toe dat demonstranten en voetballers wel dicht bij elkaar mogen staan, en soms zelfs dichter staan, en buiten schot blijven.
Burgemeester Cees van den Bos laat bij monde van een woordvoerder weten dat hij geen bevoegdheid heeft om tussenbeide te komen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.