Nieuwste
Kabinet gaat voluit voor verlenging avondklok na 15 maart
Volgens ingewijden gaat het kabinet voluit voor een verlenging van de avondklok na 15 maart. Dat moet de weg vrij maken voor andere versoepelingen. Voor een heropening van de terrassen is het nog te vroeg. Het hoogst haalbare zijn meer ruimte voor detailhandel en gedeeltelijke heropening van het hoger onderwijs.
Dit weekend overlegt het kabinet met experts op het Catshuis. Na afloop van de ministerraad vandaag zei minister Ferd Grapperhaus: “Een avondklok drukt minder zwaar dan bepaalde niet-essentiële winkels die dicht zijn.”
Haagse bronnen verwachten dat de avondklok midden maart gewoon verlengd zal worden. De minister voegt nog toe: “Ik heb veel liever dat we voor ondernemers wat ruimte hebben, dat we wat kunnen doen voor het hoger onderwijs.”
Een heropening van de terrassen is volgens Grapperhaus niet aan de orde. “Ik houd niet van mensen blij maken met een dode mus”, zegt hij daarover.
Nog volgens de minister is er veel draagvlak voor de avondklok. Het RIVM geeft mee dat de avondklok samen met de visitebeperkingen goed zou zijn voor 10 procent vermindering van de verspreiding van het virus. Grapperhaus: “Mensen groeien mee met de maatregel. Peilingen laten ook zien dat burgers steeds meer denken: hé verrek, laten we dit maar even doen.”
Hoewel Rutte eerder nog zo snel mogelijk van de avondklok af wilde, lijkt het kabinet nu een andere koers in te slaan.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.