Nieuwste
Jongetje (4) met autisme van vliegtuig gegooid omdat hij geen mondkapje droeg
Een vierjarige jongen met autisme is in de Verenigde Staten uit een vliegtuig gegooid omdat hij geen mondkapje droeg. Zijn moeder zegt dat het personeel zijn beperking weigerde te erkennen.
Spirit Airlines legt uit dat alle passagiers een mondkapje moeten dragen, uitgezonderd kinderen tot twee jaar. Volgens de richtlijnen gelden er wel uitzonderingen voor mensen met een beperking. De moeder van het jongetje vertelt dat haar zoontje dol is op vliegen en heel overstuur was.
Callie Kimball voegt eraan toe dat ze een medisch attest bij zich had. De moeder zegt: “Hij is vrijgesteld van het dragen van een mondkapje, want als hij een mondkapje draagt houdt hij zijn adem in en raakt hij in paniek en zal hij zich pijn doen.” Kimball legt uit dat haar zoontje Carter autisme heeft en non-verbaal is.
De familie moest dan een andere vlucht boeken die de uitzondering en de beperking van Carter wel aanvaardde. De luchtvaartmaatschappij Spirit liet in een verklaring weten dat de jongen uit het vliegtuig is gegooid omdat hij begon te schelden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.