Nieuwste
Baudet reageert op weglopen bij Jinek: ‘Thuis gaan vrijen’
Thierry Baudet is naar eigen zeggen niet persoonlijk geraakt door het optreden van cabaretier Martijn Koning bij Jinek. In de ochtendshow van Qmusic zei Baudet dat het de druppel was die de emmer deed overlopen.
Baudet legt uit waarom hij wegliep bij Jinek. “De hele opbouw van het programma was om mij zo naar mogelijk neer te zetten. Al die vreselijke verwijten over racisme, nazi’s en vrouwenhaat: dat gaat nergens over. Toen hij over mijn privéleven begon en mijn kinderen dacht ik: dat hoef ik niet te pikken”, klinkt het.
De lijsstrekker van Forum voor Democratie zegt dat hij na de uitzending naar huis ging om een gloed glas te drinken en lekker te vrijen.
Na de uitzending bood RTL excuses aan. Ook zei Eva Jinek dat ze vanaf nu wil weten wat gasten in de show gaan zeggen. Ondertussen zal Baudet niet meer bij Jinek aanschuiven. Daarover zei hij: “Ik ben op de mens vergevingsgezind. En ik lig ’s nachts niet wakker met wraakplannen. Maar het is wel haar programma. Ik heb geen zin om daar weer te gaan zitten.”
Onder vuur
Baudet lag de voorbije maanden onder vuur vanwege vermeende racistische, vrouwonvriendelijk, homofobe en antisemitische conversaties in app-groepen van de partij. De politicus wimpelt de uitspraken af als vrijblijvende gedachten en grapjes. Baudet zei: “Ik heb al 100.000 keer gezegd dat ik geen racist ben.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.