-

Nieuwste

Zware domper: flinke stijging aantal positieve coronatests

coronatests

Het RIVM maakte donderdag melding van 5.048 nieuwe positieve coronatests. Dat is meer dan het gemiddelde van de voorbije zeven dagen (4.487). Het is ook de grootste piek in meer dan een maand tijd. Wat betreft het aantal coronagerelateerde sterfgevallen is er een stijging met 33. Daarmee komt het aantal sterfgevallen op 15.439.

Deze personen zijn natuurlijk niet allemaal de voorbije 24 uur gestorven. Tussen de datum van overlijden en de meldingsdatum kan enige vertraging zitten.

De voorbije week waren er elke dag tussen de 4.000 en 5.000 positieve coronatests. Dinsdag zakte dat zelfs tot 3.846. Het is al van 23 januari geleden dat de dagelijkse cijfers uitstijgen boven het weekgemiddelde.

Om het welzijn van de Nederlanders te vergroten, komen er vanaf volgende week versoepelingen. Contactberoepen mogen weer aan de slag en mensen mogen winkelen op afspraak. Ook gaat het voortgezet onderwijs open.

Horeca-uitbaters zijn misnoegd dat zij nog niet aan de beurt zijn. Het water staat hen aan de lippen en ze kondigden acties aan. Duizenden horecaondernemers zijn van plan om volgende week hun terrassen open te gooien. De burgemeesters waarschuwden al dat ze zullen handhaven.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder