-

Nieuwste

Willem-Alexander onthult hoe prinsesjes lockdown overleven

Willem-Alexander

Heel Nederland zit momenteel binnen vanwege de harde lockdown. Cafés, restaurants, kappers, niet-essentiële winkels, ze zijn allemaal gesloten. En die regels zijn er voor iedereen. Ook voor de koninklijke familie. Nu verklapt koning Willem-Alexander hoe de prinsesjes de lockdown overleven.

Willem-Alexander en Máxima doen overigens gewoon aan thuiswerken. Ze houden digitale bijeenkomsten en besprekingen.

Máxima schopt schoenen uit

Het koningspaar gedraagt zich net als gewone mensen. Onlangs kwam aan het licht dat de koningin tijdens een videogesprek met een Senegalese minister gewoon haar schoenen had uitgegooid. Ze zat natuurlijk gewoon thuis achter haar bureau.

Máxima deed zelfs iets wat wel meer mensen stiekem doen. Tijdens het werk even shoppen op het internet. Tijdens de werkbespreking zat ze gewoon te winkelen op bol.com! Dat blijkt uit foto’s van De Telegraaf.

Prinsesjes

Willem-Alexander is nu openhartig over hoe zijn gezin de lockdown ervaart. Tijdens een van zijn digitale werkbesprekingen legt hij uit wat er zich bij hem thuis afspeelt.

De koning geeft mee dat de prinsesjes overigens nog gewoon buiten komen. Ze mogen weliswaar niet naar school, maar Ariane, Alexia en Amalia hebben nog altijd de hockeytraining. Willem-Alexander vertelt dat het hele gezin tijd buiten doorbrengt. Het staatshoofd onthulde: “We komen veel buiten, gaan fietsen, de stad in en dat soort dingen.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder