Nieuwste
Net binnen: Mark Rutte maakt alvast afspraak bij zijn kapper
Premier Mark Rutte maakte alvast een afspraak bij zijn kapper Marco Rimmelzwaan. Dat liet Marco zich ontglippen tijdens de 538 Ochtendshow.
De kapper is duidelijk verrast door de vraag van Frank Dane of de premier al een kappersafspraak maakte. Marco lacht: “Nee, eh, volgende week zaterdag komt ie.” Dane wil daar wel het fijne van weten: “Dus er is een afspraak?” De kapper bevestigt: “Ja, volgende week zaterdag.”
Marco wil wel niet kwijt wanneer de premier deze afspraak maakte. De RVD was er snel bij om te laten weten dat de afspraken bij de kapper maanden van tevoren geboekt worden. “De afspraken bij de kapper worden een heel jaar vooruit gepland, maar hij gaat pas weer zodra het mag”, klinkt het daar.
De woordvoerder wilde niet bevestigen of Mark Rutte volgende week zaterdag inderdaad een kappersafspraak heeft. Vanavond is er een persconferentie. Dan weten we of er een versoepeling van de maatregelen komt. De kans bestaat dat de kappers onder strikte voorwaarden vanaf volgende week weer open mogen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.