Nieuwste
Nederlandse familie in shock: Andy verslonden door krokodillen
Een 69-jarige Australiër Andy, die samen met zijn Nederlandse echtgenote Erica in Queensland woont, is opgepeuzeld door krokodillen.
De tragedie gebeurde vorige week. De man ging vissen bij Hinchin Brook, maar keerde nooit meer huiswaarts. Erica was ongerust en belde de hulpdiensten. De volgende dag is het bootje van Andy teruggevonden. In de buurt van de boot zagen de hulpdiensten een zoutwaterkrokodil van om en bij de drie meter lang.
Een familielid van Erica vertelt aan RTL Nieuws: “Het bootje van Andy was twee meter. Hij had geen schijn van een kans.”
De politie doodde het dier om zijn buik op te snijden. In de buik vonden de agenten stoffelijke resten van Andy. Op 15 februari is nog een krokodil van vier meter geëuthanaseerd. Ook in de maag van dit dier zijn resten van de man aangetroffen.
Steun
De zus van Erica uit Zierikzee wil naar Australië vertrekken om haar bij te staan in deze donkere tijden. Erica heeft verder geen familie in het land. De familie in Nederland begon een inzamelingscampagne. Een familielid legt uit: “Er is ongeveer 6.000 euro nodig om daar te komen, de verblijfskosten te betalen en om er in quarantaine te kunnen.”
Searching continues on the water for a man missing at Hinchinbrook Island. pic.twitter.com/FJLxe5peK1
— Queensland Police (@QldPolice) February 12, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.