Nieuwste
Geen tienminutenshoppen bij Ikea: niet rendabel
Ikea Nederland doet vanaf 3 maart niet mee aan het winkelen op afspraak. Geen tienminutenshoppen dus bij de meubelgigant.
Een woordvoerder van Ikea Nederland legt uit: “Het is goed nieuws voor retailers die dit willen aanbieden, maar voor ons, een winkel met gemiddeld 25.000 vierkante meters aan oppervlakte, is het geen optie en niet rendabel om winkelen op afspraak voor alle klanten mogelijk te maken. Onze focus blijft het verbeteren van de online-ervaring en de Bestellen en Ophalen-service.”
Mensen die gebruik willen maken van de digitale planservice, zoals voor keukens, mogen naast de digitale afspraak wel naar de winkel komen. Zo kunnen de klanten een product toch nog in het echt bekijken. Uiteraard moeten alle maatregelen dan nageleefd worden.
Winkelen op afspraak
Vanaf 3 maart mogen winkels onder strikte voorwaarden weer open. Klanten moeten zich vier uur op voorhand aanmelden en mogen slechts per twee op een verdieping zijn. Ze komen de winkel binnen in een tijdvak van minstens tien minuten. Indien de eerste klant klaar is na twee minuten, moet de volgende klant alsnog acht minuten wachten.
Ikea Nederland pleit voor een volledige heropening. De woordvoerder zegt: “We missen onze klanten.” Ikea geeft aan dat ze tijdens de eerste golf hebben aangetoond dat winkelen wel degelijk kan op een verantwoorde manier.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.