Nieuwste
Duitse media beweren: ‘Máxima is ieder jaar zwanger!’
Het is geen geheim dat de Duitsers helemaal weg zijn van de Oranjes. Dat neemt niet weg dat sommige media soms de vreemdste roddels verspreiden. Zo is Máxima ieder jaar wel zwanger volgens hen.
Annemarie de Kunder vertelt aan RTL Boulevard: “Máxima is elk jaar wel zwanger. Dan weer van een tweeling, dan weer van een drieling.”
De royaltyverslaggever zegt dat Willem-Alexander volgens de Duitse media ook zowat alle ziektes al heeft gehad.
Verkoopt als een malle
De Kunder legt uit: “Het verkoopt natuurlijk als een malle. De verhalen in de Duitse media zijn vaak zo groots en ongeloofwaardig, dat als ze hier al de kop opsteken dan moeten we misschien gewoon een beetje glimlachen en denken van ‘ah, die gekke Duitsers die hebben weer wat verzonnen.”
Bloedbonje
Marc van der Linden voegt eraan toe: “Drama verkoopt beter dan geluk.” Sinds de controversiële Griekenland-vakantie bericht de Duitse media heel negatief over het koningshuis.
De royaltydeskundige gaat verder: “Alsof Willem-Alexander en Máxima bloedbonje hebben, in hun eigen kamers de koffers aan het pakken zijn om zo snel mogelijk het land uit te vluchten naar betere oorden, omdat de republiek hier op uitbreken staat.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.