Nieuwste
Chantal Janzen haalt uit naar zeurende BN-collega’s
Chantal Janzen is helemaal klaar met enkele van haar BN-collega’s. Ze noemt geen namen, maar ze legt wel uit waarom. Chantal vindt dat ze teveel zeuren. Ze kan collega’s die klagen dat ze het zwaar hebben door corona niet langer uitstaan.
Chantal vertelt in De Telegraaf: “Ik word onpasselijk van collega’s die klagen dat corona zo verschrikkelijk is omdat hun winkel niet loopt of hun vakantie niet doorgaat. Dan denk ik: je bent verdomme miljonair en woont in een villa, er zijn mensen die driehoog achter zitten met zes kinderen!” Chantal beseft maar al te goed dat zij bevoorrecht is dat ze zich geen zorgen moet maken om geld.
Albert Verlinde haalde eerder ook al uit naar zeurende BN’ers. Het gaat dan om Linda de Mol en René Froger. Hij vertelde in mei 2020: “Dat je je niet realiseert dat je met al je luxe of met je voorspoed of met je tegenslag niets anders bent dan al die andere mensen, dat je vaak nog een enorme pré hebt omdat je over iets meer reserves beschikt, ja, dan is het gewoon dom, dan moet je je mond houden.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.