Economie
Zoveel kilo is Romy Monteiro de voorbije weken aangekomen.

Het begrip ‘coronakilo’s’ lijkt een vaste trend te worden dit jaar. Minder bewegen en meer thuis zitten, leidde bij heel wat mensen tot overtollige kilootjes. En zelfs een ranke dame als Romy Monteiro ontsnapt er niet aan. Ze merkte al snel dat ze niet meer zo goed in haar broeken paste. Ook bij haar vlogen de kilo’s er de voorbije weken goed aan.
Bij een kiekje van zichzelf schreef Romy: “An apple a day keeps the doctor away! Hoe zit het met jullie gezondheid? Zitten we nog vol in Corona-Quarantaine-alles-vreet-modus? Of zijn we alweer hard aan het werk die extra kilo’s weg te werken nu de zomer tóch gedeeltelijk door gaat?” Op de foto zien we hoe ze appeltjes zit te schillen, maar het lijkt erop dat ze de afgelopen wel wat meer at dan alleen maar appels. Romy onthult: “Ik was in ieder geval 8 kilo aangekomen (ja, echt, de weegschaal liegt niet)! En dat is best knap.”
Vreetbuien
Romy zegt dat ze lasagne als ontbijt nam, en soms vier dagen achter elkaar gefrituurde producten at. Het ging zelfs zover dat ze appeltaartbeslag maakte om gewoon zo te smullen, zonder taart te maken. De brunette geeft aan dat die acht kilo’s er ondertussen weer af zijn. Daarover vertelde ze: “Inmiddels zijn die 8 kilo er alweer af hoor. Toen ik hoorde dat alles weer open ging en werk weer binnen druppelde maakte ik me zorgen om m’n ongezonde status en conditie dus mezelf weer een schop gegeven.”

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.