Economie
Regio verbiedt roken op terrassen en drukke plaatsen vanwege corona.

De Spaanse autonome gemeenschap Galicië heeft een rookverbod afgekondigd in drukke gebieden. De regio omvat de provincies Pontevedra, Ourense, Lugo en A Coruña.
Vanaf 13 augustus is het er verboden om op terrasjes en op straat te roken, wanneer het niet mogelijk is om minstens twee meter afstand te houden. De maatregel is alleen van kracht in Galicië, in het noordwesten van Spanje.
Le Parisien bericht dat de maatregel bedoeld is om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Zo wordt het roken van sigaretten of zelfs elektronische sigaretten in open lucht en op openbare plaatsen verboden wanneer de afstand van twee meter niet in acht genomen kan worden.
De lokale overheid baseerde zich op de adviezen van de Spaanse Vereniging voor Epidemiologie. Die stelde eind juli al een rookverbod in open lucht voor. De reden is: “Rokers die besmet en asymptomatisch zijn, kunnen druppeltjes uitstoten die het virus bevatten en de rest van de bevolking in gevaar brengen.”
Hoewel Galicië niet het zwaarst getroffen is in Spanje, kozen ze ervoor om verregaande preventieve maatregelen te nemen. Zo gelden er beperkingen van het nachtleven, een verbod op bijeenkomsten van meer dan tien personen en een beperking van het aantal klanten in winkels.
Heel wat rokers zijn niet te spreken over de maatregel. Wat vind jij van deze maatregel? Laat van je horen in de reacties!

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.