Connect with us

Economie

Fietsbellen op winkelkarretjes moeten ervoor zorgen dat mensen afstand houden.

Een supermarkt in Hoek kwam met een origineel idee om ervoor te zorgen dat mensen afstand houden. Ze plaatsten fietsbellen op de winkelkarretjes om de anderhalve meter te doen respecteren.

Supermarkteigenaar Eric Ruben zegt dat hij zich ergerde aan mensen die geen afstand bewaarden. Daarom kwam hij met een ludiek ideetje.

Eric trok naar een fietsenwinkel, waar hij dertig fietsbellen kocht. Die plaatste hij dan op de winkelkarretjes.

De supermarkteigenaar vertelt aan Metro dat het ook wel een beetje als grap bedoeld is. Er zijn immers heel wat toeristen. Aanvankelijk hielden mensen zich goed aan de regels, maar dat begon snel te verwateren. Hij onthulde: “Ik dacht: ik moet dit beter onder de aandacht brengen.”

Eric zegt dat de meeste klanten er de humor wel van inzien. Uiteraard vinden voornamelijk kinderen het allemaal geweldig!

Toch heeft de actie een heel serieuze bedoeling: een veilige werkomgeving creëren.

Indien de fietsbellen tot geluidsoverlast zouden leiden, gaan ze er zo weer af. “Maar tot nu toe valt het me alles mee”, geeft Eric nog mee.

Een goed idee voor in jouw supermarkt?