Economie
Zwarte beer komt even hallo zeggen – vrouw maakt snel een selfie.

Een groepje wandelaars kreeg het gezelschap van een nieuwsgierige zwarte beer. Een van de vrouwen slaagde er zelfs in om een selfie met hem te maken.
Het bizarre incident deed zich voor in het Chipinque Ecological Park in de Mexicaanse stad San Pedro Garza Garcia. De beer wandelde onverstoord naar de wandelaars toe en ging zelfs op zijn achterste poten staan om beter te kunnen ruiken.
We moeten de drie dames bewonderen dat ze zo kalm bleven. Er stond immers een uit de kluiten gewassen wilde beer naast hen!
Dit had veel erger kunnen aflopen, maar gelukkig had de beer geen honger en voelde zich niet bedreigd. De beer wilde gewoon even ruiken, terwijl omstanders hem probeerden weg te lokken.
De vrouw zag meteen in dat dit wel een heel bijzondere situatie was. Ze greep haar telefoon en kon het niet laten om even een selfie met de beer te maken.
Weinig verwonderlijk gingen de beelden compleet viraal. Journalist Yashar Ali legde later uit dat de vrouw niet alleen ontzettend dapper was, maar eigenlijk ook op een correcte manier handelde.
De journaliste verklaarde: “We zien het begin niet, maar ze doen het goed. Wanneer een zwarte beer zo dicht bij je komt, is het te laat om ze nog af te schrikken, tenzij ze aanvallen, dan moet je wel terugvechten. Anders, blijf kalm … ren in geen geval weg. Doe dat echter niet bij een grizzly als ze je aanvallen … speel dood.”
Dit is wellicht gemakkelijker gezegd dan gedaan. Stel je maar eens voor dat er een beer aan je haren komt ruiken!
Aanvallen door zwarte beren komen gelukkig zelden voor. Maar even stoppen om een selfie te maken, is ook niet meteen aan te raden!

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.