Economie
Verboden te schreeuwen op rollercoasters vanwege corona: bazen doen voor hoe dat moet.

In Japan zijn de pretparken terug open en daar hoort een opmerkelijke aanbeveling bij. Schreeuwen op de rollercoaster is verboden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat lijkt onmogelijk, toch? Twee bazen van een pretpark stapten in een achtbaan om het even voor te doen. Kijk maar eens hoe deze twee heren in stilte en met mondmasker genieten van een bloedstollend ritje op de rollercoaster.
De aanbeveling om niet te schreeuwen staat in een reeks richtlijnen om de heropening veilig te laten verlopen. De meeste Japanse pretparken zouden de richtlijnen van de koepelorganisatie overgenomen hebben.
Het is echter niet gemakkelijk om pretparkbezoekers ervan te overtuigen om zich koest te houden tijdens een ritje op een achtbaan. Daarom besloten de bazen van het Fuji-Q pretpark bij Fujiyoshida om te bewijzen dat het wel kan.
Een woordvoerder legde uit: “We kregen klachten dat het verzoek van de pretparkvereniging om geen luide geluiden te maken onmogelijk en te strikt was. Daarom besloten we deze video uit te brengen.” De slotboodschap van het filmpje luidt dan ook: “Schreeuw vanbinnen in je hart!”

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.