Economie
Joekel van een spelfout op Amsterdamse posters tegen racisme.

Een reclamebureau dat aangesteld is voor een antiracismecampagne van Amsterdam heeft een zware flater begaan.
Stadszender AT5 meldt dat er een joekel van een spelfout op een van de posters staat: “Grijp jij in als je buurvrouw wordt uitgescholen om haar hoofddoek.” Uitgescholen moet uiteraard uitgescholden zijn. Maar dat was het reclamebureau bij het drukken van de posters compleet ontgaan.
Heel dom
Bram Festen van campagnebureau BKB schaamt zich dood: “Het kan niet en het mag niet.” Hij vindt het ‘gewoon heel dom’.
Het was wethouder Rutger Groot Wassink die de campagne bestelde. Aangezien de campagne vorige maand besteld is, moest het snel gaan. Festen legt uit: “Er waren verschillende versies en op een poster staat een fout waar we allemaal overheen hebben gelezen.”
Spelfout op poster antiracismecampagne: ‘Gewoon heel erg dom’ https://t.co/nLa41jllB0 pic.twitter.com/tmOvA3Sbzv
— AT5 (@AT5) July 13, 2020
