Economie
Joekel van een spelfout op Amsterdamse posters tegen racisme.

Een reclamebureau dat aangesteld is voor een antiracismecampagne van Amsterdam heeft een zware flater begaan.
Stadszender AT5 meldt dat er een joekel van een spelfout op een van de posters staat: “Grijp jij in als je buurvrouw wordt uitgescholen om haar hoofddoek.” Uitgescholen moet uiteraard uitgescholden zijn. Maar dat was het reclamebureau bij het drukken van de posters compleet ontgaan.
Heel dom
Bram Festen van campagnebureau BKB schaamt zich dood: “Het kan niet en het mag niet.” Hij vindt het ‘gewoon heel dom’.
Het was wethouder Rutger Groot Wassink die de campagne bestelde. Aangezien de campagne vorige maand besteld is, moest het snel gaan. Festen legt uit: “Er waren verschillende versies en op een poster staat een fout waar we allemaal overheen hebben gelezen.”
Spelfout op poster antiracismecampagne: ‘Gewoon heel erg dom’ https://t.co/nLa41jllB0 pic.twitter.com/tmOvA3Sbzv
— AT5 (@AT5) July 13, 2020

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.