Economie
Vrouw uit Helmond vindt dode muis in brood.

Beschuit met muisjes tot daaraan toe, maar een echte muis op je brood dat wil niemand. Een vrouw uit Helmond beleefde echter een heel onsmakelijke ervaring. Ze vond een versneden muis in een brood dat ze gekocht had bij supermarkt Albert Heijn.
Het zoontje van Zineb stond op het punt om een boterhammetje te smeren en merkte dat het toch niet al te fris rook. Hij vertelde het aan mama, die op dat moment zijn zusje eten aan het geven was. De moeder vroeg haar zoon om een nieuw sneetje te nemen.
‘Ik moest overgeven’
Toen de moeder het brood later van dichterbij bestudeerde, werd ze onwel. De vrouw vertelde op Facebook: “Meteen daarna moest ik overgeven. Ik schreeuwde nog naar mijn zoontje: ‘Je hebt deze boterham toch niet gegeten?’” Gelukkig was dat niet het geval.
NVWA
Zineb meldde het geval bij de NVWA. Het brood is teruggebracht naar de supermarkt. Daarover verklaarde Zineb: “Die jongen van de AH schrok ook. Maar van de zenuwen moest hij een beetje lachen. Hij zag namelijk dat ik nog rode ogen had van het overgeven.” De moeder kreeg als goedmaker wel een sticker voor twee gratis broden en een taart.
De supermarkt tilt erg zwaar aan de vondst. Een woordvoerder van de AH laat weten erg geschrokken te zijn. Er wordt een onderzoek gevoerd naar de oorzaak bij de leverancier. De supermarkt nam ondertussen ook contact op met Zineb om tot een betere oplossing te komen.

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.