-

Economie

Opa (76) werkloos door corona, lanceert eigen kookkanaal op YouTube.

De coronacrisis heeft een zware impact gehad op het leven van vrijwel alle aardbewoners. Quarantaine, onzekerheid over de toekomst, werkloosheid, enzovoort. Iedereen heeft het moeilijk en we moeten er gewoon het beste van maken.

Met meer dan 20.000 doden en 150.000 besmettingen is ook Mexico zwaar getroffen. Heel wat mensen verloren ook hun baan. Dat is ook het geval voor Carlos Elizondo.

De 79-jarige opa verloor zijn werk in een verpakkingsbedrijf. Maar hij vond snel weer een nieuw baantje: online koken. De gepassioneerde kok werd online meteen een sensatie nadat hij enkele filmpjes op zijn nieuwe YouTube-kanaal Tito Charly had gepost.

Hij kreeg een beetje hulp van zijn dochter Veronica en haar advies sloeg aan. Op amper enkele weken tijd heeft hij al meer dan 300.000 abonnees vanuit alle hoeken van de wereld. Hij maakt overheerlijke Mexicaanse gerechtjes, zoals chilaca pepers gevuld met chorizo en garnalen, gedroogd vlees met piloncillo of gegrilde kaas met chorizo en spek.

Carlos zegt dat hij nooit gedacht had dat het zo goed zou aanslaan. De opa is ontzettend blij met zijn nieuwe passie en vindt het geweldig dat hij zijn liefde voor koken zo met anderen kan delen!

Economie

Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.

Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met een plastic tasje van slechts 10 cent.
Nikkie Plessen

Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.

Opmerkelijk is haar visie op mode.

In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.

Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je bankrekening te plunderen.

Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals Chanel en Hermès.

Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.

Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar Nikkie regelmatig kwam.
Nikkie Plessen

Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van “betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent extra betalen.

Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing waren.

Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.

Lees verder