Connect with us

Economie

Opa (76) werkloos door corona, lanceert eigen kookkanaal op YouTube.

De coronacrisis heeft een zware impact gehad op het leven van vrijwel alle aardbewoners. Quarantaine, onzekerheid over de toekomst, werkloosheid, enzovoort. Iedereen heeft het moeilijk en we moeten er gewoon het beste van maken.

Met meer dan 20.000 doden en 150.000 besmettingen is ook Mexico zwaar getroffen. Heel wat mensen verloren ook hun baan. Dat is ook het geval voor Carlos Elizondo.

De 79-jarige opa verloor zijn werk in een verpakkingsbedrijf. Maar hij vond snel weer een nieuw baantje: online koken. De gepassioneerde kok werd online meteen een sensatie nadat hij enkele filmpjes op zijn nieuwe YouTube-kanaal Tito Charly had gepost.

Hij kreeg een beetje hulp van zijn dochter Veronica en haar advies sloeg aan. Op amper enkele weken tijd heeft hij al meer dan 300.000 abonnees vanuit alle hoeken van de wereld. Hij maakt overheerlijke Mexicaanse gerechtjes, zoals chilaca pepers gevuld met chorizo en garnalen, gedroogd vlees met piloncillo of gegrilde kaas met chorizo en spek.

Carlos zegt dat hij nooit gedacht had dat het zo goed zou aanslaan. De opa is ontzettend blij met zijn nieuwe passie en vindt het geweldig dat hij zijn liefde voor koken zo met anderen kan delen!