Economie
Martien Meiland geveld door burn-out?

Een anonieme vriend van de Meilandjes doet in het weekblad Weekend een boekje open over de toestand van de extravagante kasteelheer. De familievriend zegt dat Martien flirt met oververmoeidheid. Martien is ondertussen razend populair en werkelijk heel Nederland kent hem. De reden om Chateau Meiland te bezoeken, is dan ook vaak Martien zelf. De anonieme bron onthulde: “Vergis je niet. Die mensen kwamen daar aan, en hun eerste vraag was steevast: waar is Martien?”
Veel hooi op de vork
Martien Meiland werd bekend met het programma ‘Ik Vertrek’. SBS 6 herontdekte de familie jaren later en zo ontstond de eigen realitysoap ‘Chateau Meiland’. Die loopt nog altijd. Het bleef echter niet bij een realitysoap. De extravagante kasteelheer was ook nog te zien in Cash or Trash, Ranking the Stars, Wie het laatst lacht, Hoge Bomen en Ik hou van Holland.
‘Nooit rust’.
Zijn stijgende populariteit zorgde voor een grote toeloop in het kasteel. De anonieme familievriend legt uit: “Hij moest altijd vriendelijk en aardig blijven. Ook als hij daar soms misschien even geen zin in had. Een normaal privéleven was er niet meer voor de familie, en alle gasten die er kwamen wilden aandacht.”
Heel wat gasten reageerden dan ook heel teleurgesteld wanneer Martien afwezig was wegens andere televisieoptredens. “Er werd van alle kanten aan hem getrokken en die man had nooit rust”, voegt de bron er nog aan toe.
Coronacrisis zorgt voor verplichte rust
Voor Martien Meiland kwam de coronacrisis misschien wel op het geschikte ogenblik. De vriend van de familie vertelt: “Even verplichte rust doet de familie, en zéker Martien, helemaal geen kwaad. Ondanks het feit dat ze nog altijd druk aan het verbouwen zijn, is er nu ook écht weleens tijd om even rustig aan het zwembad te gaan liggen. Daar heeft hij de vorige zomer nauwelijks de kans voor gehad.”
Dit bericht bekijken op Instagram

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.