Economie
Domme toerist vindt het een goed idee om leeuw te aaien vanuit raampje.

In safariparken staan overal waarschuwingen. En die staan er niet zomaar. Maar toch zijn er altijd wel mensen die hier lak aan hebben. Elk jaar vallen er daardoor gewonden of zelfs doden in safariparken.
En die incidenten vinden niet alleen plaats in het buitenland. Twee jaar geleden stapte een familie in de Beekse Bergen uit de auto om enkele cheeta’s van dichtbij te bekijken. Ze mochten van geluk spreken dat ze met de schrik vrijkwamen.
Deze video werd gefilmd in het Serengeti National Park in Tanzania. Dit is nog maar eens een voorbeeld van hoe dom sommige mensen kunnen zijn in hun omgang met wilde dieren.
Om te beginnen is het best een slecht plan om je autoraampje te laten openstaan als je naast een uit de kluiten gewassen leeuw staat. Er zijn al toeristen gestorven gewoon omdat ze een kiekje wilde maken van leeuwen vanuit een open autoraampje.
Deze toeristen deden er nog een schepje bovenop! Een van de toeristen vond het een goed idee om een leeuw te aaien. Het gigantische dier reageerde niet onmiddellijk. Maar wanneer de leeuw zich omdraait en begint te brullen, schrikken ze zich een hoedje!
De toeristen mogen blij zijn dat ze dit kunnen navertellen. Dit had veel en veel slechter kunnen aflopen. Binnen een fractie van een seconde had de leeuw kunnen toeslaan. Een open autoraampje houdt een wilde leeuw echt niet tegen!
Dit is dus de reden waarom je de waarschuwingen in wildparken serieus moet nemen!

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.