-

Economie

Zandsculpturen van kunstenaar zijn zo realistisch dat het wel echte dieren lijken.

Er zijn mensen die de gave hebben om van een welk materiaal iets prachtigs te maken. Denk bijvoorbeeld aan zand. Iedereen heeft vroeger wel zandkastelen gebouwd, maar er zijn kunstenaars die de meest betoverende zandsculpturen maken. Andoni Bastarrika is zo’n kunstenaar.

Andoni is afkomstig uit Baskenland. Toen hij 15 jaar geleden met zijn dochtertjes op het strand was, begon hij een zandbeeld te maken. Op dat ogenblik ontdekte hij zijn talent en de rest is geschiedenis.

Uren en dagen werk

Om zijn zandsculpturen nog realistischer te maken, gebruikt Andoni soms nog andere materialen, zoals poeder of as. Aan grote zandsculpturen werkt hij uiteraard best lang. Zo deed hij twee volle dagen om de olifant te maken, de bizon en de stier duurden 12 uur om te maken. Laat je hieronder verbluffen door enkele van zijn kunstwerken!

View this post on Instagram

CUERNOS Y MAGIA Para mí esos cuernos que generan polemica representan todo. En ellos eta escrito toda una vida. Una vida de un toro de lidia, en ellos está todo su sufrimiento como la rabia que le produce la actitud del hombre inconsciente. Hay están también sus bravuras como su increíble resistencia ante ese sufrimiento causado por el hombre. Ellos aun así luchan hasta el final, hasta el momento que mueren con una dignidad sobrehumana. Quien, que ame el toro desde el corazon no le haría un reconocimiento, acradecimiento y homenaje a ese magmifico alma en animal? Esto es lo que he hecho yo desde eson pitones. El alma del toro portador de esos cuernos ahora es libre, ahora es parte de la playa, el mar lo mantendrá eterno. Todo esto gracias a los cuernos y su magia. Lo importante no es lo que piensas y crees. LO IMPORTANTE ES LO QUE HAY DETRÁS DE ESOS PENSAMIENTOS Y CREENCIAS. Autor escultura realista con arena y el escrito sobre ella : Andoni Bastarrika Artista Autora de está increible forografia: El Taller de Arbil

A post shared by Andoni Bastarrika (Artista) (@andoni_bastarrika_artista) on

View this post on Instagram

BISONTE AMERICANO Autor escultura realista con arena: Andoni Bastarrika BISONTE AMERICANO Autor escultura realista con arena:Andoni Bastarrika Artista "Los siux, los kiowa o los comanches gobernaban las grandes planicies del interior de Estados Unidos con una economía (y una cultura) alzada sobre el búfalo. Para octubre de 1868, Philip Sheridan el militar encargado de pacificar las grandes llanuras lo tenía claro: su mejor baza para controlar a los nativos americanos era «hacerlos pobres gracias a la destrucción de sus recursos y luego encerrarlos en sus reservas»." DEDICO ESTA ESCULTURA PRIMERO AL PROPIO BÚFALO O BISONTE AMERICANO, QUE SIEMPRE A SIDO Y ES SAGRADO PARA TODO LOS INDIOS AMERICANOS. Y CONDENO EL GENOCIDIO QUE HIZO EL ESTADO AMERICANO MATANDO MILES DE BÚFALOS PARA ERRADICAR A LOS INDIOS. #art #arte #realismo #esculturasdearena #esculturas #sculptureart #sculpture #sandsculpture #sandarts

A post shared by Andoni Bastarrika (Artista) (@andoni_bastarrika_artista) on

Deze kunstenaar kan iets! Wij zijn erg onder de indruk. Welke zandsculptuur is jouw favoriet?

Economie

Glennis Grace zorgt voor veel ophef met haar wel erg diepe inkijk

De loopbaan van Glennis Grace heeft een forse tegenslag ervaren na een incident waarbij ze betrokken was bij een fysiek conflict in een lokale Jumbo supermarkt.

Na dit voorval vond de zangeres zichzelf terug met een taakstraf, specifiek het wieden van onkruid op een begraafplaats, een situatie die haar ongetwijfeld tot nadenken stemde.

Te midden van zo’n publieke vernedering rijst de vraag: hoe vind je je weg terug na zo’n debacle? Er lijkt een beproefde strategie te bestaan om de aandacht af te leiden en een comeback te maken: een gedurfde modieuze keuze omarmen.

In een beweging die suggereert dat ze klaar is om de focus te verleggen van de controverse, heeft Glennis onlangs een publieke verschijning gemaakt die ongetwijfeld veel aandacht zal trekken, zij het niet om de redenen die men zou verwachten.

Ze bezocht een kapsalon, een op het eerste gezicht alledaagse activiteit, maar de manier waarop ze ervoor koos deze ervaring op sociale media te delen is allesbehalve gewoon.

Via haar Instagram Story plaatste ze beelden van haar bezoek, maar het is duidelijk dat het doel niet was om een nieuwe haarstijl te tonen. In plaats daarvan trok Glennis strategisch de aandacht naar haar decolleté, ervoor zorgend dat dit het middelpunt van de conversatie werd.
Glennis Grace

Deze aanpak, hoewel zeker gedurfd, weerspiegelt een bekende tactiek in de wereld van beroemdheden en public relations: het verhaal omleiden.

Door ervoor te kiezen haar uiterlijk op zo’n opvallende manier te benadrukken, verandert ze niet alleen haar look, maar probeert ze de publieke discussie in een nieuwe richting te sturen.
Glennis Grace

De suggestie om een koud kompres bij de hand te houden voordat men haar posts bekijkt, voegt een speels, zo niet ondeugend, element toe aan haar strategie, wat aangeeft dat ze zich niet alleen bewust is van de impact die dergelijke beelden kunnen hebben, maar ook actief betrokken is bij haar publiek op haar eigen voorwaarden.

Deze episode in de carrière van Glennis Grace is een getuigenis van de complexiteit van het openbare leven en de diverse strategieën die publieke figuren toepassen om hun imago te beheren.
Glennis Grace

Hoewel het nog te vroeg is om te zeggen hoe effectief deze specifieke zet zal zijn in het veranderen van de publieke perceptie of het herstellen van haar reputatie, is het een duidelijk teken dat ze nog niet klaar is om uit de schijnwerpers te stappen.
Glennis Grace

In plaats daarvan kiest ze ervoor om de nasleep van een controverse te navigeren met een mix van durf en een knipoog naar het eeuwenoude adagium dat soms een verandering van imago een nieuw hoofdstuk kan inluiden.

Lees verder